poniedziałek, 19 września 2016

Demet Altinyeleklioğlu - Sułtanka Kösem Czarna Królowa

Pamiętacie jeszcze recenzję TEJ książki? Nadszedł czas by ocenić jej drugą część :)
Opis wydawcy :
(kliknij, żeby powiększyć)
Moja recenzja :
Jak i pierwsza księga, ta powieść do tanich nie należy. Mi udało się ją dorwać w Auchan za 39,99 zł, a jej normalna cena to 44,99 zł. Kolejny raz się powtórzę, ale... na okładce wyraźnie jest napisane, że "Na podstawie książki powstał serial 'Wspaniałe stulecie : Sułtanka Kösem'", tymczasem książka przedstawia zupełnie inną historię niż serial. Nawet "podmieniono" niektórych bohaterów. No, ale cóż... może się nie znam. W każdym razie fakt mi ten jakoś specjalnie nie przeszkadzał bo miło było poczytać o Kösem, która znacznie różniła się od tej serialowej. Co do samej powieści to jest po prostu bombowa! Tak samo jak pierwsza część bardzo wciągająca i nieprzewidywalna (no chyba, że ktoś wie jak potoczyły się losy historycznej sułtanki Kösem). Gdy byłam w trakcie czytania to wręcz się od niej uzależniłam :p Myślę, że "Sułtanka Kösem w haremie" jak i "Sułtanka Kösem Czarna Królowa" pozostaną jednymi z moich ulubionych książek na długo. Tę mini-sagę polecam zwłaszcza osobom, którym tak jak mi podobają się takie "tureckie klimaty". Na jesienne wieczory idealna :)
Powieść oceniam na 5/5 punktów.
Czytaliście? Lubicie tego typu literaturę?
Tak swoją drogą to zmieniłam nagłówek. Jak wam się podoba? :)

3 komentarze:

  1. Niby lubię te "tureckie klimaty" jak określiłaś ale nic z serii "wspaniałe stulecie" mnie nie interesuje. A co te tego że książka różni się od filmu to jest normalne i chyba nigdy to się nie zmieni. Nie widziałam nigdy by film czy serial w 100% był odaniem książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nawet nie chodzi o to, że to nie było 100% książki, ale książka i serial różnią się prawie wszystkim :D

      Usuń
  2. Książka zawsze jest inna od serialu, filmy... no i zwykle lepsza :D

    Maggie

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś to skomentuj. Będzie mi bardzo miło :) Śmiało możesz zostawić link do swojego bloga, chętnie na niego wejdę i coś skomentuję. Przyjmuję propozycję "obserwacja za obserwację", więc się nie krępuj i pytaj ;)
Dziękuję za komentarz i pozdrawiam ;**